Vergroot de vindbaarheid van jouw organisatie met SEA

Wil je meer bezoekers naar de website van je organisatie trekken, maar heb je geen geduld om te wachten op de resultaten van een SEO-campagne? Dan is het beter om te adverteren, oftewel in te zetten op SEA. Adverteren in zoekmachines (doorgaans Google) heeft ontzettend veel voordelen, en kan op vele manieren worden ingezet. Wil je er binnenkort mee aan de slag? Lees dan eerst dit artikel goed door, en bepaal dan of je er zelf mee aan de slag gaat of toch een online marketingbureau inschakelt.

 

Bron: https://www.doublesmart.nl/google-ads-uitbesteden/.

 

Hoe werkt SEA precies?

Om Google advertenties in te kunnen stellen, is het wel handig om eerst te weten hoe SEA eigenlijk werkt. Het principe is eenvoudiger dan het lijkt. Je betaalt namelijk niet perse voor het tonen van de advertentie, maar voor het aantal mensen dat erop klikt, en dus op jouw website terecht komt. Deze kosten per klik zijn voor elke zoekterm anders. Dit komt doordat sommige zoektermen nu eenmaal meer concurrentie hebben dan anderen, het is dus simpelweg een kwestie van vraag en aanbod.

 

Als je een succesvolle SEA campagne op wilt zetten, moet je doelgroep dus zeer gericht zijn ingesteld. Je wilt immers niet dat mensen erop klikken die je vervolgens niet kunt helpen, omdat je het product of de dienst in kwestie niet aanbiedt. En dat is precies waarom het zo moeilijk is en de meeste ondernemers de hulp van een online marketeer inschakelen.

 

Hoe maak je een sterke Google Advertentie?

Het eerste wat je moet bepalen is met welke zoekterm en hyperlink je de advertentie wilt opmaken. Wat is een hyperlink? Dat is simpelweg een url, die verstopt zit achter één of enkele woorden. Wanneer men op dit woord of deze woordcombinatie klikt, komt men op de gewenste pagina uit.

 

Vervolgens moet je instellen aan wie en wanneer de advertentie wordt getoond. Kies bijvoorbeeld voor een zeer specifieke regio, voor enkel mannen of ook vrouwen, voor mensen die je website al eens eerder hebben bezocht of juist mensen die nog nooit van je hebben gehoord. Er zijn ontzettend veel manieren waarop je je doelgroep kunt instellen.

 

Selecteer uitsluitingswoorden

Natuurlijk zijn er veel meer variabelen die je moet instellen, maar een van de belangrijkste is dat je de juiste uitsluitingswoorden selecteert. Dit wil zeggen dat je kijkt naar welke zoektermen mensen zouden kunnen gebruiken in combinatie met de jouwe, die betrekking hebben op een variant die jij niet te bieden hebt. Een bepaalde kleur van een product dat jij enkel in het groen of blauw hebt bijvoorbeeld. Dan dien je dus alle andere mogelijke kleuren als uitsluitingswoord toe te voegen, zodat mensen die daarop googelen je advertentie niet te zien krijgen. Dat scheelt je dure kliks, waarvan je weet dat ze je niks gaan opleveren.

 

 

Comments are closed

Latest Comments

Geen reacties om te tonen.